Bratje Kapucini

Duhovnost


Romanje v Assisi

Program v Domu duhovnosti
Kančevci v letu 2019

Vnebovzetje Device Marije (A) - Moje srce se raduje v Bogu

20. navadna nedelja (C) - Gospodov dan z Besedo

Naše knjige
Uredi oz. spremeni to novicoDuhovni poklici - Gospodov dan z Besedo
Objavljeno: 3.1.2011
Iz knjige Gospodov dan z Besedo. Knjiga je še na voljo pri Družini.

1 Mz 14, 17-20; Heb 7, 22-28; Jn 10, 7-18

1. Kako Bog prihaja med nas sam in po ljudeh, ki jih je izbral za svoje glasnike, nam govori današnja Beseda:

- v priljubljeni prispodobi o čredi in pastirju Bog govori po preroku: jaz sam bom skrbel za svoje, izgubljene poiščem, bolne pokrepčam, zdrave obvarujem;

- v evangeliju Gospod to obrne nase: jaz sem dobri pastir, poznam svoje, življenje dam zanje - vsa njegova dejanja so ena sama potrditev teh besed;

- Bog prihaja po izbranih glasnikih, kot pravi Pavel: Bog nas je imel za vredne, da nam zaupa evangelij, v njem smo se opogumili in vam ga oznanili - kakšen zgled glasnika je Pavel, naša apostola Ciril in Metod, koliki so se trudili v tej službi, od slovitih cerkvenih učiteljev do jecljavega in ubogega duhovnika.

2. Prvi duhovnik, prvi srednik med Bogom in človekom je tisti, ki je sam Bog in človek, ki "uživa zaupanje obeh strani". Njegov prihod med nas ljudi, učlovečenje, bi lahko označili kot njegovo duhovniško posvečenje. Ob njegovem prihodu slišimo besede: ti si duhovnik na veke po Melkizedekovem redu, slišimo kako Gospod sam označuje svoje duhovniško poslanstvo: moja jed je, da izvršujem voljo tistega, ki me je poslal, in kasneje Pavla: da daruje daritve za grehe in more imeti potrpljenje s tistimi, ki se motijo. Apostol, ki se mu je Gospod na poseben način razodel, se zaveda njegove neskončnosti: spodobilo se je, da imamo takega velikega duhovnika, ki je svet, nedolžen, neomadeževan, ločen od grešnikov in višji od nebes; prav tako njegove človeškosti: sam sebe je izničil, prevzel naravo hlapca in postal podoben ljudem; kakor mi je preskušan v vsem, razen v grehu.

3. To svojo neskončnost, božanskost, in svojo človečnost, poteptano v trpljenju in izničeno na Kalvariji, naš veliki duhovnik Jezus izraža v vsem svojem delovanju:

- učil je kakor tisti, ki ima oblast in ne kakor pismouki, so strmele množice; še nikoli noben človek ni tako govoril, pravijo o njem vojaki, ki naj bi ga prijeli;

- Sin človekov ima oblast na zemlji odpuščati grehe, je zatrdil sam, nasprotniki se mu ne morejo in ne upajo ustavljati;

- svoje božanskosti, neskončnosti, vsemogočnosti ni izkazoval z oblastnostjo, s teptanjem človeka, kot je to navada pri človeških oblastnikih, ampak z dobroto, z blagohotnostjo, s potrpežljivostjo, z usmiljenjem: pomislimo na njegov odnos do grešnice, do Petra, ki ga je zatajil, do matere vdove iz Naina;

- vrhunec njegovega duhovništva je evharistija: z vami ostanem vse dni do konca sveta; je daritev na Kalvariji: ko bom povzdignjen, bom vse pritegnil k sebi.

4. Ob tem velikem duhovniku je duhovnik človek le orodje: ne deluje iz sebe, ampak iz Kristusa, je njegov poslanec, z njegovo močjo posvečuje, odvezuje:

- brez mene ne morete ničesar storiti: kot mladika na trti;

- zaveda se, da je poklican, po posvečenju poslan: oddelite mi Barnaba in Pavla za delo, kamor sem ju poklical;

- zaveda se svoje človeške nebogljenosti, kot Jeremija: oh vsemogočni Gospod, glej, ne znam govoriti, ker sem še mlad;

- gre na delo, saj mu Gospod pravi, kot preroku: le pojdi kamor te pošljem, govori, kar ti ukažem, saj sem s teboj;

- Peter v zavesti, da je Gospod z njim, pravi: na tvojo besedo bom vrgel mrežo.

Vsak duhovnik je toliko duhovnik, kolikor je povezan z Gospodom, velikim duhovnikom, kolikor je zasidran v njem, kolikor izžareva njegovo poslanstvo! V moči Bog govori, nastopa, je tudi glasnik nasprotij:

- ob trpljenju govori o odrešenju in veselju - ob smrti o življenju, ki ne mine;

- ob dvomih in obupu govori o upanju - ob razočaranjih o božji zvestobi;

- ob nečlovečnostih o ljubečem Očetu - ob sovraštvu o gospostvu ljubezni;

- ob sebičnem komolčarstvu o poslednji sodbi - ob grehih o usmiljenju.

5. Prosimo, da bi Gospod povabil še nove moči na delo oznanjevanja;

- da bi duhovniki v sebi in svojem delu uresničevali vzor velikega duhovnika;

- da bi v njegovi moči premagovali strahove, lastne slabosti in razočaranja;

- da bi delovali v trdnem zaupanju, da je Gospod sam njihova moč in trdnost.



Sorodno iz kategorije “Duhovnost – p. Metod Benedik”...


Ne praznuje se naslednjih dni


išči po novicah in vsebini

Napovednik


Arhiv novic